Inspire2Move Sport Sport Sport Sport Sport Sport

Inspire2Move

Sport

Sport

Sport

Sport

Sport

Sport

Groepslessen

Pilates
Het regelmatig beoefenen van Klassiek Pilates geeft spierkracht, flexibiliteit en meer lichaamscontrole. Pilates verbetert de lichaamshouding aanzienlijk en vergroot de longcapaciteit. De methode vergt concentratie, tijd en inspanning, maar de beloning mag er wezen! Wie de basis van Pilates eenmaal onder de knie heeft, raakt die niet zo snel meer kwijt.
Doel van Pilates is het creëren van een evenwichtig, sterk spiersysteem en een soepel lichaam. Daarbij worden overbelaste spieren ontlast en verwaarloosde spieren weer geactiveerd en versterkt. 
Pilates geeft je de kracht om jezelf te blijven uitdagen, iedere les opnieuw. Het is een constant leerproces, waardoor de methode leuk en afwisselend blijft en de zichtbare resultaten je blijven motiveren.
Dor te werken met kleine groepen, max. 10 personen, kan de Pilates docent de deelnemers goed begeleiden.

Circuit Training
Met deze training sport je samen met een kleine (max. 10) groep mensen. De trainer legt elke keer weer een ander circuit klaar. Afwisselend met cardio, kracht en stabiliteit oefeningen. Tijdens de training motiveerd en begeleid te trainer te sporters om de meest effectieve training te krijgen. Dit circuit is ideaal voor mensen die het saai vinden om alleen te sporten.

Small-Group Training
Met deze training sport je in een kleine groep van 4 tot maximaal 8 personen en ervaar je toch de motivatie en coaching die een Personal Trainer je kan bieden. Aandacht, resultaat en fun staan centraal. Samen sporten werkt extra uitdagend en motiverend.Doordat je traint in een kleine groep kan de fysiotherapeut en/ of Personal Trainer goed rekening houden met jouw persoonlijke doelstelling en jou hier persoonlijk op coachen en motiveren om maximaal resultaat uit je training te halen. 
We maken elke maand een speciaal uitdagend circuit voor de Small-Group training. Tijdens deze maand leer je de oefeningen beter uit te voeren en dagen we je uit de oefeningen zwaarder te maken. Deze training is over het algemeen uitdagender dan de Circuit training.

HIIT
High Intensity Interval Training (HIIT), is een trainingsvorm waarbij vooral het cardiovasculaire systeem getraind wordt. HIIT training is gebaseerd op kortdurende high intensity intervaloefeningen (exercise intervals), afgewisseld met kortdurende pauzes van actief herstel of volledige rust. Het doel van high intensity training is om herhaaldelijk het fysiologische systeem (het cardiovasculaire systeem) te trainen, dat ook gebruikt wordt bij specifieke duurinspanningen.
Een gebruikelijke HIIT sessie kan variëren van 15 tot 30 minuten, met daarnaast nog een warming-up en cooling down. HIIT kan bestaan uit intervallen van 10 seconden variërend tot 5 minuten, waarbij de intensiteit hoger is dan de anaerobe drempel. De rustpauzes zijn korter en kunnen bestaan uit actieve rust (lage intensiteit) of complete rust.
Tijdens de HIIT zal de trainers de deelnemers goed begeleiden en uitdagen in de juiste uitvoering van de oefening.

Body-Shape
Bodyshape is een combinatie groepsles van Steps, aerobics en Body-Pump.Een conditietraining op muziek waarbij de nadruk ligt op spierversterkende oefeningen. Daarbij wordt ook gebruik gemaakt van materialen om de weerstand te vergroten, zoals gewichtjes en elastieken. Door deze oefeningen wordt het spieruithoudingsvermogen groter. Ook de kracht en de lenigheid nemen toe. Het is geschikt voor iedereen die op muziek kan bewegen. Een simpele en doeltreffende workout voor het hele lichaam, zonder ingewikkelde choreografie maar wel met springmomenten.

60+ Training
Speciaal voor de senioren, bieden wij op Dinsdag- en Donderdagochtend een uurtje Senioren Fitness aan van 10:30 tot 11:30.
Onder begeleiding van onze Fysiotherapeut Peter van Veen en Sportinstructrice Prisca van Veen, nemen we u mee in een uurtje funtionele training.
Elke maand maken wij een nieuwe circuit Training die wij samen met u doorlopen.
De training bestaat uit een afwisseling van cardio training en oefeningen die u helpen bij uw dagelijkse werkzaamheden.
De training sluiten we altijd gezellig af met een bakje koffie.

Vragen?

Lees onze privacy policy

Contact

Inspire2Move 
Eendrachtstraat 31
3784  KA Terschuur
Fysiotherapie
T. 06 1610 44 18
Sport
T. 06 11 15 59 21
Massages
T.06 1747 15 27
E.info@inspire2move.nl